België verlaten

29 januari 2015 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Donderdag 29/01/2015, 11:20 aankomst in de luchthaven van Zaventem. Bagage inchecken en rustig de tijd afwachten tot we op het vliegtuig kunnen. Als middag eten nog even in de quick een laatste hap nemen.

12:50 zitten eindelijk in het vliegtuig, helemaal vooraan op rij 5. Ruime plaatsen bij Brussels Airlines en here we go! Na een vlucht van ongeveer ander half uur kwamen we aan in de luchthaven van Barcelona! En natuurlijk met het goed weer.

Valiezen? check, hierna namen we de trein met één overstap richting Vilanova.
Aangekomen in Vilanova, het kleine plannetje boven halen en het was al duidelijk welke richten we moesten wandelen. Het straat uit en we kwamen recht aan op de residentie waar we de volledige tijd hier in Vilanova zullen doorbrengen. Recht tegenover de universiteit, alles kortbij.

Na het uitpakken en even te hebben gerust ging we al op verkenning, we moesten namelijk toch iets van boodschappen doen, een Spaanse nummer halen en een kussen kopen.

Spaanse nummer? Check
Kussen? Check
Boodschappen? Na het aanspreken van een vriendelijke oude man op straat legde hij ons de weg uit richting 2 grootwaren winkels. Goed idee, want hiermee zagen we dus ook de hoofdstraten van Vilanova waar alle winkels, cafés en restaurantjes zich bevinden. Boodschappen waren ook al achter de rug.

Eerste avond in Vilanova, beetje uitgeput... Zullen maar iets gaan uit eten, in de hoofdstraat een gezellige bar gevonden en daar iets gedronken en een tapas gegeten.

Eerste (halve)dag zit er al op!