Eerste weekend Vilanova

31 januari 2015 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Nog geen echte "verplichtingen" maar de dag lieten we toch niet aan ons voorbij gaan. Opgestaan, naar de bakkerij voor een goed stuk stokbrood en ontbeten.
Een lijstje opgemaakt wat we zouden klaarmaken in de avond en hupla weg naar de winkel.

Tot onze verbijstering zagen we dat het behoorlijk druk was in de straten, aangenaam wel te zien dat er zoveel leven is in het stadje.
Bijna aan de plaza waar we naar de winkel zouden gaan zagen we onmiddellijk dat de mercadillo (markt) er stond. Heel leuk natuurlijk, in plaats dat we onze groeten en fruit nu in de winkel kochten konden we dit op het marktje doen.

Eerst wat algemene benodigdheden zoals shampoo, toilet papier, keuken rol, olie, zout, boter,... aankopen vanuit de winkel en het vlees voor zondag.

Na de winkel liepen we de volledige markt over en kochten we:
wortelen
aardappelen
paprika
ajuin
mandarijntjes
peren
olijven
Dit allemaal voor nog geen 4euro, goedkoper dan in de winkel zelf dat is zeker.
Dit was al onmiddellijk goed om te weten zodat we iedere zaterdag hier deze lekkernij kunnen halen.

In de namiddag een echte siësta mee genomen, nu we hier toch in het land van de siësta verblijven moeten we dit toch ook gewoon worden. ;)

In de avond zijn we weer het stadje in getrokken om daar iets te gaan eten. Vandaag was toevallig de opening van een nieuw soort restaurantje in Vilanova.
100 Montaditos, Spanje staat er vol van en is gewoon super lekker om te gaan eten. Los vertaald de 100broodjes. Zoveel verschillende kleine broodjes voor minder dan 2euro.

Zondag = rust dag, toch wat uitgeslapen en na de middag besloten om eens wat sportief te gaan doen. Bal op gepompt, voetbalschoenen in de rug zak en richting voetbal pleintje.
Na een uurtje te voetballen met het goede weer, iets gaan drinken in een kleine bar.

In de avond hadden we onze aardappelen, worteltjes en varkens vlees klaar gemaakt. Heerlijk!